Veelgestelde vragen

Is de kleding hetzelfde als vroeger?
Veel basisartikelen zitten opnieuw in de collectie, en zijn geproduceerd bij dezelfde leveranciers als vroeger. We bieden dus dezelfde kwaliteit en pasvorm als je van ons gewend bent.

Is er een DIDI artikel dat je graag terug wilt zien in de collectie?
Maak een foto van je favoriete artikel en stuur een mailtje naar klantenservice@didi.nl. Vertel ons wat je mooi vindt aan het artikel. Is het de kleur, het printje, de stof? Als we veel dezelfde aanvragen krijgen, kijken we of we iets vergelijkbaars kunnen produceren.

Gebruikt DIDI nog altijd veel katoen in haar collecties?
DIDI was en blijft fan van natuurlijke materialen, zoals katoen en viscose. Dat sluit niet uit dat we af en toe ook polyesters gebruiken als dat mooier is voor het artikel of de valling. 

DIDI gebruikte geen materialen van dieren die daarvoor mishandeld worden. Hoe zit dat nu?
Nog steeds is DIDI van mening dat materialen waar dieren voor moeten lijden niet gebruikt mogen worden. Wij gebruiken daarom geen leer, bont of angora.

Wat kan ik doen als mijn maat is uitverkocht?
Wereldwijd wordt er veel te veel kleding geproduceerd. Wij produceren bewust in kleinere aantallen. Alleen onze basics komen vaker terug en slechts enkele artikelen worden na-geleverd. Is je maat uitverkocht? Dan kun je twee dingen doen. 
  1. Vul je e-mailadres in bij ‘hou mij op de hoogte als dit artikel komt’.
  2. Veel van de DIDI kleding wordt ook op Wehkamp.nl verkocht. Kijk op wehkamp.nl of je maat daar nog beschikbaar is. 
Wat ik nu op de site zie, is dat de collectie voor het hele jaar?
We komen elke maand met een nieuwe collectie, schrijf je in voor de nieuwsbrief om door ons op de hoogte te worden gehouden! Wil je alvast zien welke collectie er volgende maand aan komt? Neem dan een kijkje op de ‘coming soon’ pagina. Het kan ook zijn dat je een artikel ziet op de site, maar dat de gewenste maat op het moment niet op voorraad is. Je kunt dan de button ‘houd mij op de hoogte’ aanklikken, zo ontvang je een email wanneer het product op voorraad is. 

Gaan jullie ook verzenden in Europa?
DIDI levert ook in het buitenland, maar niet buiten Europa. De verzendkosten verschillen per Europees land. Op de pagina van de klantenservice kun je kijken aan welke landen DIDI levert en wat de verzendkosten per land zijn. 

Komt DIDI met nieuwe collecties?
De mooie collecties van DIDI zijn weer terug. Met de pasvorm zoals je die van DIDI kent. In verrassende nieuwe kleuren en met een veelzijdigheid aan prints. En natuurlijk de DIDI basics, de capri's en de tunieken.

Zijn er grotere maten verkrijgbaar in de collectie?
De maten 36 tot en met 48 zijn verkrijgbaar in de collectie.

Komen er weer fysieke winkels?
DIDI komt terug als online only merk. Dat betekent dat er op dit moment geen fysieke winkels zijn. We bieden onze collectie aan op www.didi.nl, maar ook op de site van Wehkamp.nl

Hoe kan ik een artikel bestellen?
Online shoppen bij DIDI is makkelijk, leuk en snel.

Zo werkt het:
  1. Navigeer naar de webshop. (het woord webshop linkt naar de homepage )
  2. Kies je favoriete kledingstuk.   
  3. Selecteer de maat, kleur en het aantal stuks.
  4. Leg je selectie met een muisklik in het online winkelmandje.
  5. Kies ‘Verder winkelen’ als je nog meer artikelen wilt toevoegen.
  6. Klaar met shoppen? Klik op het winkelmandje rechtsboven in het scherm.
  7. Controleer je geselecteerde items op maat, kleur en aantal.
  8. Geef je factuur- en verzendadres op, of log in als klant.
  9. Selecteer de verzendwijze. Wil je het pakketje laten bezorgen of afhalen?
  10. Kies de betaalmethode en betaal je aankoop.
  11. Bedankt voor je bestelling.
  12. Veel plezier met je nieuwe DIDI aanwinsten.
Hoe maak ik een account aan?
Met een account bespaar je tijd. Je hoeft je gegevens maar één keer in te vullen. 

Zo werkt het:
  1. Ga via het menu naar ‘Account’.
  2. Klik op ‘Registreren’.  
  3. Vul je gegevens in op het scherm.
  4. Maak je account aan.
  5. Log de volgende keer direct in.
Wat zijn de verzendkosten?
Voor een bestelling binnen Nederland betaal je € 4,95 aan verzendkosten. Naar de Waddeneilanden rekent DHL 5 euro extra.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?
Als je binnen Europa woont kun je gewoon bij ons bestellen. Hieronder hebben we de landen en kosten voor je op een rij gezet.

 Tarieven voor bestelling naar het buitenland vind je hieronder:

 
België € 5,95
Bulgarije € 17,95
Denemarken € 19,95
Duitsland  € 9,95
Estland/Letland/Litouwen € 21,95
Finland € 22,95
Frankrijk  € 10,95
Griekenland € 18,95
Groot-Brittannië € 12,95
Hongarije /Slovenië/Slowakije/Kroatië € 13,95

Ierland € 15,95
Italië € 14,95
Luxemburg € 10,95
Oostenrijk € 10,95
Polen € 10,95
Portugal € 16,95
Roemenië € 16,95
Spanje € 15,95
Tsjechië € 11,95
Zweden € 20,95

                                                 
Kan ik met een Fashioncheque betalen?
Ja, dat kan. Kies bij het betalen ‘Fashioncheque’ als betaalmiddel en volg de instructies.
 
Waar kan ik mijn bestelling naartoe sturen?
Je kunt je bestelling thuis laten bezorgen of ophalen bij een DHL afhaalpunt. DIDI.nl levert geen bestellingen af op postbusadressen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je kunt je bestelling thuis laten bezorgen of ophalen bij een DHL afhaalpunt. Bestel je voor 20:00 uur? Dan wordt je pakket dezelfde dag verzonden. Dat geldt voor alle werkdagen. In verband met de huidige drukte bij de DHL kan het een paar dagen duren voordat je het pakket ontvangt. Check je Track & Trace code van DHL voor de aflevertijd.

Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je pakket is verzonden, ontvang je een Track & Trace code van DHL per mail. Wil je weten waar je pakket is? Vul deze code dan in op de website of de app van DHL.

Mijn Track & Trace code werkt niet. Wat nu?
Soms verschijnt er een melding op de DHL website of app dat er geen zending is aangetroffen. Dit kan komen doordat DHL de traceercode nog niet verwerkt heeft. De status van de bestelling kun je dan de volgende werkdag nogmaals opvragen.

Mijn levering is vertraagd. Wat nu?
Heel soms kan het gebeuren dat DHL toch niet binnen één dag kan leveren. Wil je weten waar je pakket is? Gebruik de Track & Trace code en volg je zending op de website of de app van DHL.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Dan wordt het pakket bij de buren of een DHL punt afgeleverd. Je ontvangt een niet-thuis-bericht in je brievenbus. Hiermee kun je de zending afhalen op het aangegeven adres of DHL punt. Je hebt hiervoor drie weken de tijd. Daarna wordt het pakket naar ons teruggestuurd.

Hoe kan ik een artikel retourneren?
Wil jij je bestelling terugsturen? Dat kan. Met, of zonder reden op te geven.

Zo werkt het: 
  1. Stop de kleding in de originele verpakking terug in onze verzendzak. Er zit een extra sluitstrip op zodat je deze nog een keer kunt gebruiken. Is de zak stuk gegaan? Gebruik dan een andere verpakking en sluit deze goed af.
  2. Vul de retourbon in en doe deze bij de kleding in het pakket. We horen graag waarom je iets terugstuurt, zodat we je nog beter kunnen helpen.
  3. Plak de retoursticker over je eigen adres heen om verwarring te voorkomen.
  4. Stuur het pakket binnen 30 dagen retour via een DHL Service Center. Of geef het, dichtgeplakt en voorzien van een retoursticker, mee aan een DHL bezorger die een ander pakket komt brengen.
  5. Bewaar de traceercode van DHL goed, totdat je de terugbetaling hebt ontvangen.  

Aan welke voorwaarden moet mijn retourzending voldoen?

Let er bij het retourneren op dat:

  • Je alles binnen 30 dagen na ontvangst retourneert.
  • Het artikel compleet, nieuw en ongedragen is. Zonder vlekken en/of slijtage.
  • Je het artikel in de, onbeschadigde, originele verpakking terugstuurt. Lukt dit niet, zorg dan zelf voor een goede verpakking.
  • Alle labels en (prijs)kaartjes nog aan de kleding zitten.
  • Je de pakbon of een (kopie) van de factuur, of een ander aankoopbewijs meestuurt.
  • Je gebruik maakt van de DHL retoursticker die bij je bestelling ontvangt.
  • Je de kleding alleen hebt gepast. Als de kleding gedragen of beschadigd is, berekenen we de waardevermindering aan jou door.
  • Je de traceercode van DHL goed bewaart.
  • Wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen.
Is het retourneren gratis?
Stuur je de hele bestelling terug? Dan krijg je ook de verzendkosten terug. Als je één of meerdere artikelen houdt, betaal je deze zelf. 

Wanneer word ik terugbetaald?
Zodra we je retourzending hebben verwerkt storten we het aankoopbedrag terug, op de rekening waarmee je betaald hebt.


Code of conduct
 
 
Klantenservice